torsdag 31 december 2009

Happy new year!

Det får bli en lista över 2009 i alla fall. Med musiktema. Enjoy!

Årets skiva
: Mando Diao - Give Me Fire (har jag lyssnat mest på enligt last fm), men jag gillar Pete Dohertys väldigt mycket
Årets låt: Mando Diao - Mean Street
Årets artist: Mando Diao
Årets konsert: Svårt, jag säger 3: Coldplay, Regina Spektor och Mando
Årets missade konsert: Sugarplum Fairy och Pete (som blev inställd men iaf)
Årets snyggaste konsert: Coldplay, lätt
Årets plats: Stockholm
Årets text: Gosh, vad svårt! Någon Mando-låt kanske?
Årets video: Jag ser faktiskt inte så mkt på musikvideo, men jag säger Mando Diao - Gloria
Årets vackraste: Hm, kan man säga Gustaf Norén?
Årets glädjepiller: Peace and Love och alla turer till Stockholm
Årets fränaste grej: Maybe spontanresan till Arvikafestivalen
Årets köp: Alla fina saker från Record Hunter
Årets besvikelse: Missade Spf som jag hade fotopass till...
Årets post: Alla Mando-paket <3
Årets scen: Två scener på peace som jag har glömt bort namnet på, haha
Årets upptäckt: The Libertines
Årets festival: Peace and Love
Årets återupptäckt: hm, The Beatles tror jag
Årets stördaste: ...händer just nu...
Årets cover: okej, låten är inte från i år, men Anna Ternheim - Shoreline
Årets märkliga, men göttiga, sammanträffande: VIP till arvika
Årets håla: Gills Borlänge, haha?
Årets fest: Peace and Love var en stor underbar fest!
Årets det-här-kommer-slå-igenom-2010: The Temper Trap hoppas jag

1 kommentar:

Susanne sa...

Gott Nytt År vännen! Hoppas att du haft en bra kväll och att Xindra inte blivit helt knäpp av alla smällare. Kramizar i massor!