söndag 26 december 2010

We were just the two against an ocean of fools

Jag har laddat hela dagen inför den stundande arbetsveckan som börjar imorgon. Jobb alla dagar utom lördag. Men hur laddar man på bästa sätt då?

Jo man inleder dagen med shopping på stan kl. 9 (jeans, min älskade hatt från Monki och några andra småsaker fick följa med hem) för att sedan komma hem och sätta sig vid datorn för att beställa hem skivor. Två med Mando Diao och två med Sugarplum Fairy fick det bli. Rättvist och bra! Resten av dagen gick åt att spela Monopol (dumma pappa som byggde hotell på Norrmalmstorg) och se på Desperate Housewives. Nu är jag mer än redo för det tuffa veckan som kommer (hallå, var det inte jullov?) med jobb, träna och läsa tiden som blir över.

Medan andra förbereder sig för att gå ut för andra dagen i rad (varför går man ut på julen?) så tänker jag ut vad jag ska göra med min försenade lön som kommer imorgon. Ganska trevligt sysselsättning faktiskt!

1 kommentar:

Ebba sa...

Man går ut på juldagen för att ha KUL!! Gjorde jag alltid förr :) Try it darling ;D