måndag 21 juli 2008

Skalbaggejakt

Jag har egentligen inte speciellt emot småkryp, men när dom är i rummet när man ska sova är de INTE trevliga. Igår när jag skulle gå och lägga mig hörde jag (utöver en irriterande flyga som flög runt hela tiden fram tills jag släckte) något svagt brummande. Jag tänkte genast på en stor insekt jag hade i rummet för några veckor sedan och hoppades att det inte var samma igen. Jag låg och läste ett tag när jag såg att det kröp något på väggen bakom sängen. En skalbagge! Jag går ut ur rummet för att se om jag kan ta den med något, men när jag är tillbaka är den borta. Shit, tänker jag, tänk om den har krupit upp i sängen. När jag har kollat så ingen är där bestämmer jag mig för att jag ska fånga den jäkeln innan jag sover. Klockan var väl runt 11 eller nått och jag la mig för att fortsätta att läsa min tidning! När klockan blir bortåt 12 känner jag att jag borde sova i alla fall och släcker lampan.

När jag har legat där i några minuter hör jag hur det prasslar. Jag inser att det är min affisch som sitter snett ovanför min säng som det prasslar bakom. Då tar jag min iPod (jag ville liksom inte tända massa lampor när andra sover^^) och lyser mot den. Sen känner jag var den är och trycker på den och täcker "Yeah nu är den död", känner mig nöjd och sedan lägger jag mig och försöker sova igen. Det går inte mer än någon minut innan man hör det prasslar IGEN! Den har 9 liv! Men nu är jag bestämd^^, nu ska den inte få störa mig. Jag får fram min iPod igen och petar lite så den trillar ner på golvet. Men den lever ju fortfarande och den har säkert flera liv kvar^^ så den får väl leva då tänker jag (snäll som jag är), men sätter mitt tandbortmugg (Nej jag använder inte muggen igen, för er som tror att jag är så galen) över den. Voila, nu kan jag sova!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så vart hamnade skalbaggen sen?

Anonym sa...

Haha, jag brukar också få gå på jakt innan jag ska sova..
Dog inte den skalbaggen där under? Den måste ju ha kvävts ihjäl. Eller? xP