måndag 29 september 2008

2 smarta konversationer

Jag och en kompis pratade om Max:
Kompis: det ligger väl där borta vid McDonals och Burger king? 
Jag: ja... 
K: där på vägen ut mot shoppingcentret 
Jag: ja precis... 
K: vad heter det nu igen (försöker kommer på stadsdelen här i stan där max ligger)...v...v nånting....växjö?? *ser jättenöjd ut* 
Jag: växjö ligger i småland, du menar våxnäs 
K: ja just det, så hette det 

1 timma senare pratar vi om tunnelbana och spårvagnar i sthlm: 
Samma kompis: det var länge sen jag åkte spårvagn, de går inte i hela sthlm va? 
Jag: nej bara tilll djurgården tror jag 
K: men hallå?? går dem inte till skansen?? 
Jag: Ehh..jo det ligger på djurgården 
K: men vänta....djurgården är ju typ en stadsdel... 
Jag: ja?? 
K: Var ligger AIK då??

1 kommentar:

Anonym sa...

HA HA HA AIK? ha ha..jisses vad dumt