fredag 30 januari 2009

Bloggar

Jag tycker det är lite intressant det här med bloggar. Eller intressant kanske är fel ord. Man kanske ska säga att jag funderar lite på det. Det finns ju hur många olika sorters bloggar som helst. Det finns mode, musik, foto- och personliga bloggar och 1000 andra olika. Men om man tänker så här...hur många som läser min blogg och som inte känner mig tycker det är intressant att läsa vad jag skriver? Inte så många skulle jag tro. Men sen finns det såna som varje dag lägger upp en outfit-bild och skriver om vad de har ätit till lunch och har massor av läsare. En annan frågar läsarna om hon passar bäst i mittbena eller snelugg och får över 600 kommentarer på inlägget. Men vad är det som gör att just dessa blir kända? Vad är det som har gjort att Blondinbella får 130 000 för några timmars jobb?
Vad tror ni?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du, det är en bra fråga. Kanske lyckas de bara skriva vid rätt tillfälle? Kanske jobbar de för att företagen ska lägga märke till just deras blogg? Många sitter dessutom och lämnar sina bloggadresser på massor av andra bloggar. Och ja, inte vet jag, men det finns säkert flera anledningar till att de får massor av läsare.

Anonym sa...

Folk i allmänhet är lättroade. Där har du ditt svar.