torsdag 13 mars 2008

Lunchprat!


Idag så hade jag, Johanna, Per och ett par till (det var mest Johanna som pratade själv) en diskussion om hur man skulle spränga jorden bäst. Jättekonstigt ämne att prata om men vi kom in på det på något konstigt sätt.

J: -..Det är ju smartast att åka in i mitten på jorden och spränga något för då sprängs allt samtidigt!
P: Men har du inte tänkt på att det är varmt där inne?
J: Men man får väl bygga den av is eller nått?!!
P: Har du inte tänkt på att is smälter??
J: Man får väl ta tjock is såklart!! Men vänta....han kommer ju dö som åker ner där....
V: Men de som flög in i World Trade Center dog också!!
J: Men....men det var liksom en annan grej...nu dör ju alla (bra att hon kommer på det nu)
P: Men de som är självmordsbombare vill ju att bl a media ska uppmärksamma det, du har inte tänkte på att de inte kan göra det eftersom alla är döda??
J: (tänker).....men då gör vi så att jag och en journalist kan överleva och flyga iväg på en sten och komma till en annan planet, mars till exempel...åhh då kanske man får träffa såna där varelser med ögonen på....hmm (visar med händerna).....
V: Antenner menar du?
J: Ja just det ja!
P: Du tror inte att du har sett för mycket på tv??
J: Nej men det kanske finns såna!!!!! Det tror jag!
V: Du har inte heller tänkt på att det inte finns någon som kan läsa det som journalisten skriver? J: Äsch då, det räcker med mig!

Jahapp då har hon fixat en genomtänkt och vattentät plan att spränga jorden, bara att genomföra den då!!^^

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahah din sista kommentar va ju bäst ^^








www.adore-adore.blogspot.com

Anonym sa...

Ähä!
Va var det där då????
Teletubies på hög nivå???????
VA?
zzzzzzzzzzzzzz

Anonym sa...

Ha ha haaaa! Jag ställer upp som journalist!

Anonym sa...

haha :P Jag tyckte att hon hade en klockren plan! :P