måndag 18 april 2011

Let Your Body Decide

Ibland är det saker man minst anar som gör så att man tänker till lite extra. Den här gången var det en persons sjukdom som fick mig att tänka. Personen i fråga är ingen närstående, men kanske var det just en nästan utomstående som jag just behövde.

Saken är den att flertalet personer har påpekat hur jag lever. Enligt dem är det inte hälsosamt att försöka pussla ihop att studera mer än heltid, jobba 2 pass á 4-5 timmar i veckan, träna 3 pass, 1-2 utgångar och därimellan försöka umgås med familj och vänner.

Men efter tankeställaren så har jag prioriterat annorlunda. Och lyssnat lite på The Ark och använder nu "Let Your Body Decide What You Want To Go" - jag försöker att lyssna på mig själv och vad jag vill. Inför varje beslut, om det så bara gäller en spontan filmkväll med mina vänner, så funderar jag om det verkligen är vad jag vill eller om jag hellre vill sitta hemma och läsa bloggar.

Något som jag kan rekommendera för att komma bort från vardagsstressen är inte bara att ge sig in i dimman på lördagar (eller närhelst det passar) utan det är även att unna sig minst en fika och en lunch på stan varje vecka. Det förgyller vardagen.

1 kommentar:

Ebba sa...

Hehe, prova inte mitt liv, du hade skrikit i panik efter två dagar. Inte nyttigt att leva såhär, men ibland har man inget val. Tyvärr :(