måndag 5 november 2007

"...a weekend of romance and fun,"


Då var jag hemma från Wien igen. Jag har fyra jättehärliga dagar där med massor med saker att titta på och bakelser att äta. Det blev tyvärr inget besök på spanska ridskolan eftersom den var stängd!!! Vi åkte istället runt i en av alla dessa hästdroskor som det fanns överallt. Dyra var de dessutom. Bakelserna var goda och det fanns en som var deras specialitet kan man säga: sachertårta. Den består av choklad rakt igenom. Lite shopping blev det i alla fall också, eller fönstershopping kanske man ska kalla det för. Vi sprang ut och in i affärer, men ändå blev det inget köpt. Det fanns ett varuhus med skor i tre plan och där tycker man att man borde hitta något. Men NEJ där hittade man såklart ingenting.

Wien var inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag trodde att det skulle vara mindre och äldre hus och så ville jag se någon man i gröna lederhosen, men de fanns inte. De finns nog mer i Tyrolen eller vad det heter. Men på det stora hela så var det underbart att komma bort lite. Det betyder mycket, även om det bara var fyra dagar.


Jag var faktiskt lite orolig att bilderna som jag hade tagit skulle försvinna när jag passerade säkerhetskontrollerna på flyplatsen. Det gjorde bilderna som bekant i Ungern. Poff så var de borta efter kontrollen. Den här gången klarade de sig som tur var. Det var lite luftgropar på vägen hem, men då passade det bra att ha lite bra musik att lyssna på!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha men du va ju bra på tyska ju ^^

Nee.. inte ngra på trevåningar??
Jag hade väl kmit ut med ungefär fem kassar elr så ;)
Ha det bra :)
Kram

Anonym sa...

Ouuh, mastigt, tre våningar med skor.
Även om du inte hittade ngt hoppas jag att du fick en härlig upplevelse och ja, det kan ju alltid vara härligt att komma bort :P

Anonym sa...

Vad kul du värkar ha hafft det!! Och spännande, gått med alla bakelser också xD Och det där kortet som du tog var häftigt! Själv har jag kommit tillbaka ner t skåne, och har d toppen:D
Ha det bäst, Pusspuss!! / issa

Anonym sa...

Hejhej.
haha du lärde mig det här så nu ska jag kommentera din blogg som bara den! haha
ha det bra!
CIAO

Anonym sa...

Vad kul du måste ha haft det :') Vill också ut och resa ^^

Jättevacker bild verkligen (:

Kram

Anonym sa...

vaa ? ;o försvann alla dina bilde från ungern ?